کاربرد ابزار در زندگی انسان ها

کاربرد ابزار در زندگی انسان ها

کاربرد ابزار در زندگی انسان ها

در گذشته، انسان ها برای انجام دادن کارهای خود با سختی هایی روبه رو بوده اند. صرف وقت زیاد ، نیروی بدنی بالا، انسان را بر این داشت که به فکر اختراعاتی باشد. یکی از زمینه هایی که انسان در آن ، بسیار پیشرفت داشت ، ساخت ابزارآلات بود. ابزارآلات در انواع مختلف تولید و ارائه می شوند که هر کدام ، کارایی مخصوص به خود را دارد و در انجام کارها ، با صرف وقت کم ، به کار انسان سرعت می بخشد و از خستگی انسان در حین کار ، جلوگیری می کند. در این مقاله ، قصد داریم تا شما را با کاربرد ابزار در زندگی انسان، آشنا کنیم .

 پیدایش ابزارآلات

ابزار، وسیله ای که از آن استفاده می کنیم تا در مواد اولیه و خام تغییر ایجاد کنیم ،به طوریکه با وجود استفاده از آن ، بدون اینکه مصرف شده باشد ، باقی می ماند . ابزارآلات هم مانند سایر اختراعات ، در زندگی انسان ها ، تغییراتی بوجود آورده اند . از زمان پیدایش خلقت ، انسان ها از ابزار های ساده، برای حفظ جان خود و یا ساخت یک سر پناه ، استفاده می کردند. امروزه، ابزارآلات در زندگی روزمره نقش پررنگی دارند، که شاید از آن غافل باشید . باید بگوییم ، این ابزارها هستند که در زندگی انسان، نقش پررنگی دارند و باعث سرعت بخشیدن و راحت انجام دادن کارها می شوند.

ساخت ابزارهای اولیه

تاثیری که ابزار ها از زمان پیدایش بر زندگی انسان ها گذاشتند، بر کسی پوشیده نیست . در واقع ابزارآلات باعث شدند که  زندگی انسان از نظر کیفیت، به سطح بالاتری برسد.

همانطور که می دانید انسان های اولیه در روستا ساکن و به کشاورزی مشغول بودند که با ورود ابزارها به زندگی انسان، آن ها به دنیای صنعتی روی آوردند و از زندگی روستایی و کشاورزی فاصله گرفتند.

ابزار ها برای تمامی مشاغل استفاده می شوند و به انجام کارها، سرعت می بخشند. با همه این تفاسیر باید یگوییم که از تاریخ دقیق بوجود آمدن ابزارها یا ساخت دقیق اولین ابزار ، اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

محققین با توجه به تحقیقات انجام شده ، به این نتیجه رسیده اند که اولین ابزارها به میلیون ها سال پیش بر می گردد.

از جمله آن ها، می توان به اولین ابزار هایی اشاره کرد که در کنیای شمالی کشف شده و مربوط به دو میلیون و ششصد سال پیش می باشد . همچنین، اولین دریل ها در سال 1902 و اولین آچار در سال 1835 ساخته شده اند.

منشا پیدایش ابزارآلات

ساخت و به وجود آمدن بسیاری از وسایل و ابزارآلات به نیاز انسان و رفع آن برمی گردد . انسان های اولیه با چوب و سنگ و یا استخوان شروع به ساخت ابزار نمودند تا بتوانند نیاز های خود را رفع کنند . بعد از این که آتش توسط انسان کشف شد، انسان ،به طور تخصصی تری توانست با ساخت آلیاژ ها، ابزار های کاربردی تر و مقاوم تری بسازد. در ادامه به بررسی عصر های مختلف و ابزار های مورد استفاده در آن ها می پردازیم:

کاربرد ابزار در زندگی انسان ها

عصر حجر

همانطور که از نام آن مشخص است در این زمان انسان ها ، ابزار های ساده ای تولید کردند. بیشتر آن ها با استفاده از سنگ بود و بیشتر به عنوان یک سلاح ، برای شکار استفاده می شد.

عصر مس و برنز

بعد از کشف آتش، روند تازه ای در ساخت ابزار ها بوجود آمد. انسان ها با استفاده از آتش ، توانستند ابزار های فلزی بسازند . آن ها ، قلع و مس را ترکیب کردند و ماده محکمی به نام برنز را ساختند . قدیمی ترین برنز در قفقاز کشف شده است .

عصر آهن

این عصر به هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. زمانی که انسان آهن را کشف کرد ، توانست ابزار های محکم تر و با کیفیت تری بسازد .

تغییر و تحولاتی عظیم در این عصر ، در زمینه های مختلفی بوجود آمد که از جمله آن ، می توان به کشاورزی اشاره کرد. از آهن در یونان ، هندوستان و خاور نزدیک استفاده شد .

قرون وسطی

ابزارآلات ، در این دوره تغییرات چندانی نداشتند . اما چینیان ، مسلمانان ، مصریان و… توانستند به پیشرفت هایی در این زمینه دست یابند.

دوره گذر

در این زمان بود که، ابزار ها به عنوان تجارتی پرسود ساخته می شدند و انسان ها ، به عنوان یک فعالیت اقتصادی از آن ها استفاده نمودند.

عصر صنعتی

همانطور که از نام این عصر مشخص است، در این زمان بود که ابزارآلات دچار تحولات صنعتی شدند و در کارگاه ها ساخته می شدند.

بسیاری از ابزار های جدید در این عصر ساخته شدند و قالب هایی برای ساخت ابزار ها ساخته شد و دیگر ابزار ها با دست ساخته نمی شدند .

عصر مدرن

عصر پیدایش ابزارآلات که تحول عظیمی در جهان بوجود آورد . در این زمان بود که الکتریسیته کشف شد و کامپیوتر اختراع شد .

با ربات ها انسان از انجام خیلی فعالیت ها ، معاف شد . ابزار ها به خدمت انسان در آمدند تا به رفاه بیشتر در زندگی انسان، کمک کنند.

هدف پیدایش ابزارآلات

انسان همواره در تلاش بوده که به راحت تر زندگی کردن و سرعت بخشیدن و صرف زمان در زندگی خود کمک کند

یکی از این مواردی که در این زمینه به کمک انسان شتافت ، ابزار ها بودند که به فرایند تولید سرعت می بخشند

و با صرف انرژی کمتر ، به انسان کمک می کند. یکی از ویژگی هایی که ابزارها دارند ، سازگار بودن با بدن انسان است که ارگونومی نامیده نمی شود .

وجود آن فشار جسمی را کم و به راحتی بدن انسان ، هنگام کار با ابزار ، کمک می کند در واقع خستگی را کاهش و سطح ایمنی هنگام کار را افزایش می دهد.

انواع ابزارآلات

ابزار ها در انواع مختلف با کاربری های متنوع تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر:

ابزارآلات صنعتی، ابزار آلات بادی ، ابزار آلات کارگاهی ، دستی ، برشی ، برقی ، شارژی ، عمومی و…  اشاره کرد .

سخن پایانی

مسیر ساخت ابزارآلات ، روند رو به رشدی دارد و هر روز این پیشرفت بیشتر می شود و ابزار های بیشتری تولید می شوند تا به نیاز انسان پاسخ دهند و به روند سریع کارها کمک کنند. فروشگاه ابزارچسب آپادانا، در زمینه معرفی هر چه بهتر این ابزار ها، در انواع مختلف، به شما کمک می کند که با توجه به نیاز تان بهترین و با کیفیت ترین ابزار را، از بهترین برند خریداری کنید. شما می توانید برای تهیه ابزار مورد نیاز و مشاوره خرید، با فروشگاه تماس بگیرید.

adminseoten
ارسال دیدگاه